Jak deváťáci zpracovali téma klíčových událostí druhé světové války...
Minulý týden jsme navštívili v Praze kino. Zhlédli jsme film " Wonka", na který jsme ve škole vytvořili projekt "Kouzelná továrna na čokoládu".
Při hodině výtvarné výchovy jsme se věnovali tvoření karnevalových masek a povídali si o masopustním svátku a tradici maškar.
Výtvarná výchova -RODINA
Ve třídách VIII.A,B probíráme v literatuře autory 19. století. S využitím informací z internetu sestavujeme medailonky autorů, natáčíme krátké ukázky z díla a vytváříme scénáře, které dramatizujeme.
Koncem ledna se žáci ze třídy 5.A. vydali do zdejší knihovny, aby se nadále zdokonalovali ve čtení a seznámili se s dalšími autory a s jejich uměleckými díly. Měli si vybrat jednu knihu, která je upoutala a přečíst několik stránek v útulném prostředí knihovny, ve kterém dýchala klidná atmosféra.
Den bez tašek se konal v pátek 26.ledna 2024. Děti si mohly učení přinést v jiné tašce či zavazadle než obvykle. Žáci ze třídy 5.A. byli velice nápadití. Přišli do školy s různými typy zavazadel.Ve třídě se objevily nákupní košíky, batohy, kabelky, proutěné košíky,Tatra auto,kočárek,šuplík,.........
Žáci pracovali s vývržky poštolky obecné.
Jak funguje větrná, solární, vodní a jaderná elektrárna? Jsou bezemisní zdroje opravdu bezemisní? Jak je na tom Česká republika, bude mít dostatek zdrojů na pokrytí energetických nároků? Co všechno je radioaktivní? A kdy konečně energii zajistí jaderná fúze? Na vše již žáci znají odpovědi.
Virtuální prohlídka ČEZ s 8.C
Jak souvisí fyzika s oblečením? Velmi, vlastnosti jako nasákavost/ voděodolnost, otěruvzdornost,
pevnost, elasticita, odvod potu, odolnost vůči hoření, UV ochrana, odolnosti proti rentgenovému záření, tepelně izolační vlastnosti či design a barvy lze snadno popsat fyzikálními principy.
Již po třetí se žáci naší školy zapojili do celostátní předmětové soutěže podporované Ministerstvem školství - BOBŘÍK INFORMATIKY.
Plavecký výcvik v hořovickém bazénu úspěšně pokračuje. Mnozí žáci se zdokonalují, neplavci začínají plavat :-)
Děti ze třídy IV. C si během hodin výtvarné výchovy vyzkoušely propojit kreslení s přírodovědou a českým jazykem. Listy rozstříhly, nalepily a chybějící půlku dokreslily. V atlasech stromů pak dohledávaly názvy stromů, ze kterých listy pocházejí, a procvičovaly si tak i práci s naučnou literaturou.
Propojení českého jazyka a pracovní výchovy.
Žáci třídy 5. A, pod vedením paní učitelky K. Masnerové, vytvořili nádherné květinové věnečky.
(od 4. ročníku)
Hodiny dějepisu formou zážitku...
Žáci IV. C při skupinové práci v hodině slohu a výtvarné výchovy vytvářeli plakátky na téma Pověst o svatém Václavovi.
Projekt v hodinách dějepisu...
Propojení literatury a výtvarné výchovy...
Během hodin pracovní výchovy jsme si zahráli na cukráře a cukrářky. Z kuchyňských houbiček jsme vyrobili zákusky a nazdobili je pomocí temper, krepového papíru, lepidla a třpytek tak, že od zákusků z opravdové cukrárny byly k nerozeznání.
Žáci třídy 5.A vytvořili ve skupinové práci trojrozměrné obrazy orgánových soustav lidského těla z modelíny. Jejich práce budou vystaveny a použity k výuce ostatních žáků.
Při výuce první pomoci různě zraněným kamarádům si někteří žáci vytvořili opravdu autentické rány.
Žáci třídy V. D jsou vedeni k péči o životní prostředí, a tak se aktivně zapojili do recyklace, tedy toho, že ze starých věcí určených do popelnice něco užitečného a nově použitelného vyrábějí.
( literární soutěž )
Připomínka velikonočních tradic a výroba jarní dekorace zaměstnala žáky třídy 5.A v hodině pracovní výchovy.
Propojení českého jazyka a výtvarné výchovy v 1.C.
(nejen) zážitkově
Žáci 5. ročníků propojují výtvarné tvoření s prací v předmětu informatika.
Masopustní veselí.
Robotika
Výstup z hodin občanské výchovy...
Výukový program pro žáky na téma pověsti.
V hodině výtvarné výchovy žáci vytvářeli z přírodního materiálu různé obrazce i obrazy zvířat podle své fantazie.
Sedmáci znázorňovali život feudální společnosti...
Žáci v hodině pracovních činností tvořili land art.
Žáci třídy V. C si při zakončení docházky na 1. stupni připomněli nejrůznější události, akce, projekty, legrácky, které je během pěti let na základní škole potkaly. Své vzpomínky vyjádřili výtvarně na jednotlivé čtvrtky a poté sestavili z těchto vzpomínek velkou skládačku.
Jedna z nejvýraznějších postav antické historie se stala námětem pro krátké básně žáků šesté třídy. Pracovali jsme metodou tzv: "pětilístku".
Žáci 5.D si zahráli čtecí hru.
Třída VI. D vytvořila během hodiny češtiny tzv. pětilístky na téma Jaro. Využili jsme nádherného jarního počasí pro krátký výlet do okolí školy, pozorovali jsme přírodu skrz papírová okénka a zkoušeli popsat to, co vidíme a cítíme.
(barvení velikonočních vajíček)
Žáci V.D připravili video o škole a rozvrhu hodin - v angličtině.
Podnebné pásy - skupinová práce
Práce v hodinách občanské výchovy...
Práce v hodinách anglického jazyka…
Hraní loutkového divadla v 5.D.
- geometrie: bod, přímka, sčítání úseček,..
16. prosince se třída 3.A zúčastnila poslední lekce plaveckého výcviku v Hořovicích.
Děti ze třídy V. C napsaly dopisy Ježíškovi. U některých dětí převažovala přání na hmotné dárky, jiné děti si ale dokázaly přát spíše to, co koupit nelze. Posuďte sami.
Čtení s porozuměním a abecedu procvičujeme také pomocí cvičné sestavy minilük.
To byste nevěřili kolik zajímavých tvorů žije v areálu školy. Žákům 4.D se je podařilo zachytit na fotkách a zjistit i jejich vědecké názvy :)
Zde ukázky:
Žáci IV.A se při vlastivědné vycházce seznámili s důležitými dobříšskými památkami.
22. dubna oslavili žáci IV. A celosvětovou událost Den Země. Připomněli si nutnost ochrany životního prostředí a vyrobili papírový model planety Země.
(práce v hodinách distanční výuky)
S žáky VII.B jsme se pokusili znázornit graficky vybrané rčení nebo přísloví a propojit tak český jazyk a výtvarnou výchovu.
(práce při distanční výuce) v hodinách občanské výchovy
* 4. pavilon, 1. patro *
Zeměpis - "Dobříší po mapě"
Český jazyk v nové jazykové učebně
Vánoční tradice
Literatura v 8. ročníku
Učíme se venku - 6. ročník, fyzika
Natáčení ČT v naší škole
Diskuse trochu jinak
Land Art
Přehlídka koníčků
Učíme se prožitkem
2. základní škola Dobříš
Školní 1035
PSČ 263 01 Dobříš
IČO: 47067519
E-mail: 2.zsdobris@seznam.cz
Zástupkyně ředitelky
Telefon: 318 521 002
Ředitelka školy
Telefon: 777 999 572
Oficiální stránky 2. ZŠ Dobříš © 2024
Provozovatel Galileo Corporation s.r.o.
Poslední aktualizace: 24. 4. 2024