Žáci třídy IV. B se rozloučili se školním rokem výrobou dvou tabel. Jedno tablo je srdíčkové, druhé kočičkové. Které se Vám líbí víc?
Jak deváťáci zpracovali téma klíčových událostí druhé světové války...
Minulý týden jsme navštívili v Praze kino. Zhlédli jsme film " Wonka", na který jsme ve škole vytvořili projekt "Kouzelná továrna na čokoládu".
Při hodině výtvarné výchovy jsme se věnovali tvoření karnevalových masek a povídali si o masopustním svátku a tradici maškar.
Výtvarná výchova -RODINA
Ve třídách VIII.A,B probíráme v literatuře autory 19. století. S využitím informací z internetu sestavujeme medailonky autorů, natáčíme krátké ukázky z díla a vytváříme scénáře, které dramatizujeme.
Koncem ledna se žáci ze třídy 5.A. vydali do zdejší knihovny, aby se nadále zdokonalovali ve čtení a seznámili se s dalšími autory a s jejich uměleckými díly. Měli si vybrat jednu knihu, která je upoutala a přečíst několik stránek v útulném prostředí knihovny, ve kterém dýchala klidná atmosféra.
Den bez tašek se konal v pátek 26.ledna 2024. Děti si mohly učení přinést v jiné tašce či zavazadle než obvykle. Žáci ze třídy 5.A. byli velice nápadití. Přišli do školy s různými typy zavazadel.Ve třídě se objevily nákupní košíky, batohy, kabelky, proutěné košíky,Tatra auto,kočárek,šuplík,.........
Žáci pracovali s vývržky poštolky obecné.
Jak funguje větrná, solární, vodní a jaderná elektrárna? Jsou bezemisní zdroje opravdu bezemisní? Jak je na tom Česká republika, bude mít dostatek zdrojů na pokrytí energetických nároků? Co všechno je radioaktivní? A kdy konečně energii zajistí jaderná fúze? Na vše již žáci znají odpovědi.
Virtuální prohlídka ČEZ s 8.C
Jak souvisí fyzika s oblečením? Velmi, vlastnosti jako nasákavost/ voděodolnost, otěruvzdornost,
pevnost, elasticita, odvod potu, odolnost vůči hoření, UV ochrana, odolnosti proti rentgenovému záření, tepelně izolační vlastnosti či design a barvy lze snadno popsat fyzikálními principy.
Již po třetí se žáci naší školy zapojili do celostátní předmětové soutěže podporované Ministerstvem školství - BOBŘÍK INFORMATIKY.
Plavecký výcvik v hořovickém bazénu úspěšně pokračuje. Mnozí žáci se zdokonalují, neplavci začínají plavat :-)
Děti ze třídy IV. C si během hodin výtvarné výchovy vyzkoušely propojit kreslení s přírodovědou a českým jazykem. Listy rozstříhly, nalepily a chybějící půlku dokreslily. V atlasech stromů pak dohledávaly názvy stromů, ze kterých listy pocházejí, a procvičovaly si tak i práci s naučnou literaturou.
Propojení českého jazyka a pracovní výchovy.
Žáci třídy 5. A, pod vedením paní učitelky K. Masnerové, vytvořili nádherné květinové věnečky.
(od 4. ročníku)
Hodiny dějepisu formou zážitku...
Žáci IV. C při skupinové práci v hodině slohu a výtvarné výchovy vytvářeli plakátky na téma Pověst o svatém Václavovi.
Projekt v hodinách dějepisu...
Propojení literatury a výtvarné výchovy...
Během hodin pracovní výchovy jsme si zahráli na cukráře a cukrářky. Z kuchyňských houbiček jsme vyrobili zákusky a nazdobili je pomocí temper, krepového papíru, lepidla a třpytek tak, že od zákusků z opravdové cukrárny byly k nerozeznání.
Žáci třídy 5.A vytvořili ve skupinové práci trojrozměrné obrazy orgánových soustav lidského těla z modelíny. Jejich práce budou vystaveny a použity k výuce ostatních žáků.
Při výuce první pomoci různě zraněným kamarádům si někteří žáci vytvořili opravdu autentické rány.
Žáci třídy V. D jsou vedeni k péči o životní prostředí, a tak se aktivně zapojili do recyklace, tedy toho, že ze starých věcí určených do popelnice něco užitečného a nově použitelného vyrábějí.
( literární soutěž )
Připomínka velikonočních tradic a výroba jarní dekorace zaměstnala žáky třídy 5.A v hodině pracovní výchovy.
Propojení českého jazyka a výtvarné výchovy v 1.C.
(nejen) zážitkově
Žáci 5. ročníků propojují výtvarné tvoření s prací v předmětu informatika.
Masopustní veselí.
Robotika
Výstup z hodin občanské výchovy...
Výukový program pro žáky na téma pověsti.
V hodině výtvarné výchovy žáci vytvářeli z přírodního materiálu různé obrazce i obrazy zvířat podle své fantazie.
Sedmáci znázorňovali život feudální společnosti...
Žáci v hodině pracovních činností tvořili land art.
Žáci třídy V. C si při zakončení docházky na 1. stupni připomněli nejrůznější události, akce, projekty, legrácky, které je během pěti let na základní škole potkaly. Své vzpomínky vyjádřili výtvarně na jednotlivé čtvrtky a poté sestavili z těchto vzpomínek velkou skládačku.
Jedna z nejvýraznějších postav antické historie se stala námětem pro krátké básně žáků šesté třídy. Pracovali jsme metodou tzv: "pětilístku".
Žáci 5.D si zahráli čtecí hru.
Třída VI. D vytvořila během hodiny češtiny tzv. pětilístky na téma Jaro. Využili jsme nádherného jarního počasí pro krátký výlet do okolí školy, pozorovali jsme přírodu skrz papírová okénka a zkoušeli popsat to, co vidíme a cítíme.
(barvení velikonočních vajíček)
Žáci V.D připravili video o škole a rozvrhu hodin - v angličtině.
Podnebné pásy - skupinová práce
Práce v hodinách občanské výchovy...
Práce v hodinách anglického jazyka…
Hraní loutkového divadla v 5.D.
- geometrie: bod, přímka, sčítání úseček,..
16. prosince se třída 3.A zúčastnila poslední lekce plaveckého výcviku v Hořovicích.
Děti ze třídy V. C napsaly dopisy Ježíškovi. U některých dětí převažovala přání na hmotné dárky, jiné děti si ale dokázaly přát spíše to, co koupit nelze. Posuďte sami.
Čtení s porozuměním a abecedu procvičujeme také pomocí cvičné sestavy minilük.
To byste nevěřili kolik zajímavých tvorů žije v areálu školy. Žákům 4.D se je podařilo zachytit na fotkách a zjistit i jejich vědecké názvy :)
Zde ukázky:
Žáci IV.A se při vlastivědné vycházce seznámili s důležitými dobříšskými památkami.
22. dubna oslavili žáci IV. A celosvětovou událost Den Země. Připomněli si nutnost ochrany životního prostředí a vyrobili papírový model planety Země.
(práce v hodinách distanční výuky)
S žáky VII.B jsme se pokusili znázornit graficky vybrané rčení nebo přísloví a propojit tak český jazyk a výtvarnou výchovu.
(práce při distanční výuce) v hodinách občanské výchovy
* 4. pavilon, 1. patro *
Zeměpis - "Dobříší po mapě"
Český jazyk v nové jazykové učebně
Vánoční tradice
Literatura v 8. ročníku
Učíme se venku - 6. ročník, fyzika
Natáčení ČT v naší škole
Diskuse trochu jinak
Land Art
Přehlídka koníčků
Učíme se prožitkem
2. základní škola Dobříš
Školní 1035
PSČ 263 01 Dobříš
IČO: 47067519
E-mail: 2.zsdobris@seznam.cz
Zástupkyně ředitele školy
Telefon: 318 521 002
Ředitel školy
Telefon: 777 305 256
Oficiální stránky 2. ZŠ Dobříš © 2024
Provozovatel Galileo Corporation s.r.o.
Poslední aktualizace: 10. 9. 2024