Rozvoj pracovních kompetencí žáků.
* projektové vyučování
* kooperativní učení
* formativní hodnocení
* prezentace výrobku
* využití výrobků i v jiných předmětech/třídách, výroba dřevěných domovů (ptačích budek) pro rorýse
Našim cílem je vyrobit ptačí domovy pro rorýse a postupně splnit podmínky pro zapojení do projektu Rorýsí škola(www.rorysi.cz). Více na internetových stránkách Rorýsí škola.
Obsah hodin: Technická dokumentace, orýsování, řezání, dlabání, zahlubování, spojování, povrchová úprava, práce s el. nářadím, pájení elektronických výrobků.
Rozšířeno bylo vybavení el. nářadím a obráběcími stroji pro úpravu velkoformátových materiálů. Došlo k celkové modernizaci školních dílen.
a) práce se dřevem: obrábění (broušení, řezání, vrtání) a spojování vč. povrchové úpravy dřeva;
b) práce s kovem: obrábění (broušení, řezání, stříhání, vrtání) a spojování kovů;
c) práce s plastickými hmotami: stříhání, řezání, ohýbání, spojování a povrchová úprava.
d) obrábění dřeva za pomocí základních el. nářadí (řezání, broušení, vrtání)
Žáci pracovali podle zadaných úkolů s použitím inženýrského řešení problému. Výběr technik a možností opracování a spojování dřevěného materiálu, dosažení cíle technických dovedností pro výrobu ptačí budky s vrchním otevíráním. Vytvořením podmínek pro týmové řešení a spolupráce žáci plnili úkol s úspěšnými výsledky.