Výchovný poradce
- Mgr. Hana Subhanová – 1. stupeň
- RNDr. Melicharová Jana – 2. stupeň
Můžeme Vám poradit:
- s výukovými nebo výchovnými problémy
- s kontakty na odborná pracoviště (pedagogicko-psychologická poradna, speciální centra)
- s volbou povolání a s přijímacím řízením na střední školy
Informace k podávání přihlášek na střední školy
Informace k přijímacímu řízení na SŠ.doc Typ: DOC dokument, Velikost: 38 kB
Práce výchovného poradce:
1. Péče o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami
- ve spolupráci s ostatními pedagogickými pracovníky sleduje žáky s výukovými, výchovnými problémy
- poskytuje poradenskou činnost pro žáky v obtížných situacích
- zajišťuje případné vyšetření v PPP, SPC
- spolupracuje se školním speciálním pedagogem a dalšími institucemi
- pomáhá učitelům zprostředkovat podklady pro psychologická a speciálně pedagogická vyšetření
- vede evidenci integrovaných žáků ve škole a podílí se spolu s ostatními pedagogy na zpracování dokumentace pro integrované žáky
- metodicky pomáhá učitelům a asistentům pedagoga
- poskytuje poradenskou činnost pro rodiče
2. Kariérové poradenství:
- poskytuje poradenskou činnost v této oblasti pro žáky a zákonné zástupce žáků
- informuje o studijních možnostech, pomáhá při vyplnění a včasném odeslání přihlášek ke studiu
- spolupracuje s třídními učiteli vycházejících tříd v dané problematice
- organizuje schůzky zástupců SŠ s vycházejícími žáky a jejich zákonnými zástupci, besedu s absolventy pro žáky 9. tříd
- zpracovává přehledy o přijetí žáků
3. Další metodická a informační činnost
- předává informace z oblasti výchovného poradenství dalším pedagogickým pracovníkům
- informuje žáky a jejich rodiče o činnosti pedagogicko-psychologické v regionu (např. úřad práce, speciálně-pedagogická centra)
- poskytuje poradenskou činnost pro zákonné zástupce žáků
- spolupracuje s metodikem prevence
4. Vedení dokumentace:
- soustřeďuje odborné zprávy o žácích v poradenské péči
- vede databázi žáků s vývojovými poruchami učení, integrovaných žáků a pravidelně ji aktualizuje
- vede evidenci individuálních vzdělávacích plánů a spolu s ostatními pedagogy, PPP a SPC provádí vyhodnocení jejich účinnosti